Online & offline campagnes die brand awareness creëren & leads converteren
De klant
Befutura is op initiatief van Luminus opgericht met als doel om bewoners te ontzorgen bij een energetische renovatie. Tegelijkertijd helpt Befutura steden en gemeentes om te evolueren naar koolstofvrije en energieneutrale plaats.
Via een online tool kan een huiseigenaar eenvoudig online controleren welke renovaties kunnen helpen om energie te besparen en hoeveel ze zouden kosten. Vervolgens ontvangt de huiseigenaar offertes van verschillende aannemers.
Befutura was een nieuw concept in de markt van energetische renovaties. De uitdaging bestond erin om naamsbekendheid te creeëren bij niet minder dan drie doelgroepen, namelijk:
- huiseigenaars
- steden en gemeenten
- aannemers
Befutura kwam bij ons om bekendheid te creëren bij zowel een B2B (gemeentes en aannemers) als een B2C publiek (huiseigenaars). Dit zowel via online als offline campagnes.
We kregen ook als opdracht om de business developers te ondersteunen bij het vinden én converteren van gemeentes die Befutura wil aanbieden aan haar bewoners.
We hielpen Befutura ook bij het ontwikkelen van een netwerk van aannemers die de renovaties uitvoeren.
We identificeerden communicatiekanalen, boodschappen, inbound marketingtechnieken, en digitale advertenties die weerklank vonden bij elk van de drie doelpublieken. We ontwikkelden voor elke doelgroep specifieke content zoals e-books, video's, blogartikels en social media posts.
Verder optimaliseerden we de verschillende websites voor een optimale conversie van bezoeker naar contact. Op deze websites konden huiseigenaars online berekenen hoeveel een renovatie kost.
Daarnaast werkten we samen de met lokale scouts om een deur-aan-deur campagne te organiseren. Bewoners ontvingen een renovatiebox die informatie bevat over energetisch renoveren.
Voor de B2B kant stelden we prospectielijsten op, creëerden we leads via verschillende kanalen zoals LinkedIn en e-mail, en we ontwikkelden een e-book als lead magnet.
Zowel voor marketing automatisatie als voor sales opvolging zetten we Hubspot op. Hubspot werd ook gebruikt om te rapporteren naar de verschillende belanghebbenden.
3.000 huizen
In minder dan 1 jaar tijd gingen we van concept naar een volledige digitale én offline campagne in Hasselt waarbij Befutura 3.000 huishoudens bereikte.
Dit resulteerde op 3 maanden tijd in 900 leads waarvan 5.1 % een offerte ontving en 28 overgingen tot een renovatie.