Digitale strategie voor B2B leadgeneratie
Over de klant
Furoo is een pre-accountancy platform voor KMO's en zelfstandigen. Met Furoo kun je eenvoudig offertes en facturen genereren, je voorraad beheren, klantgegevens beheren, tijdregistratie bijhouden en projecten goed managen.
Furoo vergrootte haar klantenbasis voornamelijk via mond-aan-mond reclame en door pro-actief prospects te contacteren. Deze aanpak vereist vaak fysieke meetings - wat tijdsintensief is.
Furoo wilde een strategie ontwikkelen om online interesse op te wekken bij gekwalificeerde leads die vervolgens uit eigen initiatief contact opnemen met Furoo om klant worden.
We maakte een nieuwe website met een duidelijke en aantrekkelijke boodschap. We optimaliseerden de website voor conversie van bezoeker naar contact en van contact naar klant.
We voegden content toe aan de website die interessant is voor de verschillende doelgroepen. We creërden hierbij materiaal voor elke fase van het koopproces - van bezoekers die algemene informatie opzoeken tot leads met een koopintentie. Bvb. een blog, mini-gidsen, online berekeningstools en testimonial videos.
Bepaalde content kon enkel bekeken worden na het achterlaten van een e-mailadres. In Hubspot Marketing zetten we verschillende geautomaseerde en gepersonaliseerde e-mailprocessen op.
We verhoogden de retentie van bestaande klanten door de creatie van een helpcenter waar courante vragen werden beantwoord aan de hand van beeld & tekst. Daarnaast ontvingen nieuwe klanten een aantal e-mails die hen activeren om het platform te gebruiken.
Business developers werden ondersteund door hen prospectielijsten te bezorgen en deze klaar te zetten in Hubspot CRM. We hielpen met het beheer van leads en klanten door overzichten, lijsten en rapporten te creeëren in Hubspot.
We optimialiseerden verschillende online kanalen zoals SEO, Google Ads en LinkedIn en integreerden dit waar mogelijk met Hubspot voor een gecentraliseerd beheer en overzicht.
Inbound marketing
Het succes van inbound marketing werd gemeten aan het aantal aangevraagde testaccounts en online geboekte demo meetings. We slaagden er in om een nieuwe en constante instroom van lead te genereren waarbij het aantal demo meetings maand op maand steeg met gemiddeld 6% en het aantal aangevraagde testaccount met 7%.
Business dev
De verkoopverantwoordelijken konden sneller en gerichter prospecteren door gebruik te maken van precieze prospectielijsten in combinatie met een gepersonaliseerde prospectie via LinkedIn.