Hoog ranken in Google met SEO geoptimaliseerde blogs
Over de klant
Lizy is gespecialiseerd in het aanbieden van betaalbare tweedehands autoleasing aan zelfstandigen en KMO's.
Lizy biedt jonge tweedehandswagens die de klant naar wens kan configureren.
Lizy opereert binnen een competitieve markt met gevestigde internationale spelers. De websites van deze concurrenten hebben een lange geschiedenis en genieten van een aanzienlijke domein autoriteit, evenals talrijke waardevolle backlinks die naar hen verwijzen. Dit maakt het voor Lizy als nieuwkomer uitdagend om zich bovenaan de Google-zoekresultaten te positioneren.
Het primaire doel was om bovenaan de zoekresultatenlijst te verschijnen bij zoekopdrachten van KMO's en zaakvoerders die een intentie hebben om een wagen te leasen.
Het secondaire doel was om Lizy via SEO bekend te maken bij bedrijfsleiders die eerder algemene informatie opzoeken over auto's.
We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de zoekwoorden die worden gebruikt door mensen die op zoek zijn naar informatie over professionele leaseauto's. Daarnaast hebben we de prestaties van onze concurrenten op het gebied van SEO geanalyseerd en hun strategieën in kaart gebracht.
Daaropvolgend hebben we een lijst samengesteld met zoekwoorden die het verkeer naar de Lizy-website kunnen stimuleren. We hebben deze lijst verfijnd tot een lijst van zoekwoorden waarvoor het, rekening houdend met mogelijkheden van Lizy's website, haalbaar is om in de top 10 van zoekresultaten te verschijnen.
Verder hebben we zoekwoorden in onverdeeld in clusters. Voor elk onderwerpcluster hebben we subonderwerpen bepaald die de basis vormden voor meerdere blogartikelen.
Ten slotte hebben we deze blogartikelen geschreven en ze geoptimaliseerd om hoog te scoren in de zoekresultaten van Google.
Ranking in top 3
Een aantal van de blogartikels rankte snel in de top 10 en zelfs top 3 van de Google-zoekresultatenlijst. Hierdoor diende Lizy geen kosten uit te geven aan Google Ads om haar doelpubliek te bereiken.